Ką valgyti prieš treniruotęLIEKNĖJIMAS IR MITYBA 

Ką valgyti prieš treniruotę?

Rate this post

Tiek dietologai, tiek treneriai įtikinėja, kad gyvenimo būdo pakeitimas į sveikesnį ir fizinės formos gerinimas prasideda virtuvėje. Net ir intensyviausios treniruotės neduos efekto, jeigu mūsų mitybos įpročiai nebus pakeisti. Tad verta pradėti sąmoningai ir išsamiai plėsti žinias apie mitybą. Iš pradžių klausimas, kuris daugumai iš mūsų neduoda ramybės: ką valgyti prieš treniruotę?

Kur tie efektai?

Įsivaizduok situaciją, kuri liečia daugelį besitreniruojančių asmenų. Sporto salėje išlieji daug prakaito ir nepasiduodi, kol neatliksi pratimų visų šimtu procentu. Tavo dieta pakito. Atsisakei jau saldžių gėrimų, greito maisto, pirktų padažų ir kepinių. Valgai mažiau, tačiau nepaisant visų permainų ilgai laukti rezultatai visai nesimato. Be to, jautiesi išsekęs, raumenų skausmas tapo jau kasdienybe, o treniruočių metu dažnai trūksta jėgų arba atvirkščiai- esi prisivalgęs, kad net sunku judėti. Aprašyta čia situacija susijusi su neteisingu mąstymu apie mitybą! Neužtenka tik atmesti nesveiką maistą, kad tapti lieknu ir atletišku. Raktas į sėkmę-suvokimas ką valgyti, kada ir kokiomis porcijomis!

Šiek tiek teorijos

Klausimas ,,ką valgyti prieš treniruotę“ iškyla labai dažnai. Tai suprantama, nes kuomet puolėme į salę pastebėjome, kad vis didesniu populiarumų mėgaujasi prieš ir po treniruotės geriami kokteiliai, iš konkrečių maisto indigrientų ir specialūs skaičiuotuvai skirti skaičiuoti makro ir mikroelementus. Sunku nepasimesti tokioje fitneso informacijos gausoje. Tačiau, tam, kad sąmoningai maitintis prieš pratimus užtenka saujos pagrindinių žinių apie medžiagas, kurios būtinos efektyviam treniruotės atlikimui. Tad pradėkime nuo pradžių.

  • Makroelementai – tai angliavandeniai, riebalai (sveiki) ir baltymai, t.y. mūsų mitybos sudedamosios medžiagos, kurios yra pagrindu mūsų organizmo veiklai. Šios medžiagos turi būti kiekviename patiekale, nepriklausomai nuo to ar suvartojame juos prieš treniruotę ar po.
  • Baltymai – raumenų statybinė medžiaga, kuri leidžia jiems regeneruotis, yra kiaušinio baltyme, mėsoje, žuvyje ir ankštiniuose augaluose.
  • Angliavandeniai – cukrus, raumenų ir smegenų maistas. Tai jie suteikia energijos pratimams!
  • Riebalai – naudingi mums tik tuomet, kai tai yra nesotieji riebalai. Sudaro membranas ir suteikia jėgų, privalo būti kiekviename patiekale.

Ką valgyti prieš treniruotę?

Tam, kad mūsų organizmas tinkamai funkcionuotų intensyvios fizinės veiklos metu, reikia suteikti jam ne tik tam tikrą kalorijų kiekį, tačiau ir pasirinktas maistingas medžiagas. Maistas prieš treniruotę tai anksčiau įvardinti įvairios rūšies makroelementai. Labai svarbu yra suvartoti juos visus, tačiau didžiausią maisto dalį turi užimti angliavandeniai, kurie yra energijos šaltiniu mūsų raumenims. Pavyzdiniai patiekalai?

Angliavandeniai Baltymai Riebalai
Grikių košė Kepta vištienos filė Salotos su avokado
Lietiniai blynai iš viso grūdo miltų Varškė Gabalas rūkytos lašišos
Banano ir pieno kokteilis Baltymų papildai Šaukštas riešutų sviesto

 

Kada valgyti?

Kaip matome, valgymas prieš treniruotę tai dažniausiai pilni pietūs arba didelis užkandis, todėl mūsų organizmas reikalauja laiko tam, kad jį suvirškinti ir pasisavinti reikalingas pratimams medžiagas. Optimalus laikas suvartoti šį maistą tai apie 3-4 valandas prieš treniruotę. Tai iš tiesų yra daug, jeigu sportuoji ryte…

Kaip atrodo treniruotė nevalgius?

Treniruotė tuščiu skrandžiu yra labai populiari ypač tarp žmonių, kurie nori greitai numesti kelis kilogramus. Faktiškai tam yra paaiškinimas mūsų biologijoje – nesuteikdami mūsų organizmui kalorijų, treniruotės metu deginsime tik riebalinis audinys, kurį sukaupėme per visus nesveikos mitybos metus. Tačiau toks mąstymas gali būti klaidingas, nes treniruotis ryte, nepavalgius, tai pirmas žingsnis organizmo silpninimui! Jokiu būdu nereikia atlikinėti intensyviu pratimų, jeigu mūsų kūnas negavo jam reikiamo kūro. Aišku, jeigu nori sportuoti anksti ryte ir neturi laiko paruošti nei suvartoti patiekalą iš trijų pagrindinių  ingredientų, valandą prieš treniruotę nepamiršk išgerti kokteilio arba paprastų apelsinų sulčių (geriausiai šviežių vaisių). Tokia staigi angliavandenių injekcija paduos kūnui kūro.

Valgymas prieš treniruotę turi didelę reikšmę pratimų atlikimo efektyvumui. Tai akivaizdu, jog neturėdami jėgų, mūsų raumenys negalės maksimaliai dirbti, ir nesudeginsime riebalų, kurie sukelia tiek daug galvos skausmo! Verta sąmoningai susiplanuoti mitybą ir atkreipti dėmesį į jos sudėtį. Tik taip būsime tikri, kad treniruotės metu busime saugūs ir iš tikrųjų artėjame prie išsvajotų efektų. Galu gale treniruotė skirta sveikatai, o ne atvirkščiai !

Related posts

Leave a Comment