Crossfit – kas tai?SPORTAS IR PRATIMAI 

Crossfit – kas tai?

Rate this post

Jėgos treniruotės sustiprina ir užaugina raumenis, jų dėka neturime problemų su kilnojimu, tačiau bėgimas gali būti sudėtingas. Jeigu bėgiojame arba atliekame kardio treniruotes, pagerėja mūsų sveikata ir ištvermė, tačiau mums gali pritrūkti jėgų. Jeigu tau svarbios šios dvi savybės, tuomet verta išbandyti crossfit.

Crossfit – kas tai?

Ši sporto šaka vis labiau populiarėja tarp visų, kas nori greitai atsikratyti didelio kiekio riebalinio audinio. Nėra ko slėpti, crossfit neskirtas silpniems žmonėms, nors lavina tiek raumenis, tiek sielą. Apie jo privalumus galima kalbėti daug, tačiau svarbu išaiškinti iš kur jie atsiranda. Crossfit tai įvairių funkcinių pratimų treniruotė gerinanti bendrą savijautą. Crossfit jungia savyje daug skirtingų sporto šakų. Naudojami jėgos pratimai su svoriu, bėgimas ir kiti ištvermės pratimai. Efektas iš tiesų stulbina, ir yra ne tik vizualiai matomas, bet ir jaučiamas pagal sveikatos ir psichikos būsena.

Kaip tai atrodo praktikoje?

Didelis intensyvumas, greitas tempas, pertraukų trūkumas ir maksimalus pratimų pasikartojimo kiekis per tam tikrą laiką. Taip trumpai galima apibūdinti crossfit treniruotę. Kaip sako pats pavadinimas, tai daugelio sporto šakų mišinys, todėl svarbu yra, paeiliui atlikti ištvermės pratimus, pvz., ilgesnis bėgimas su jėgos pratimais, pvz., štangos spaudimas ar pritūpimai su svoriu.  Viena tokia treniruotė gali trukti nuo 5 iki 20 min. Svarbiausias yra treniruočių dažnumas, nes kuo daugiau treniruočių per savaitę, tuo labiau pagerėja fizinė būklė, kuri šiuo atveju yra svarbiausia.

Kam tinka crossfit?

Šią specifinę fizinę veiklą sugalvojo 2001 metais amerikietis Gregas Glassmanas. Tokiu būdu pradėjo treniruoti Kalifornijos policininkus. Greitai paaiškėjo, kad šis metodas duoda įspūdingų rezultatų, todėl crossfit treniruotės tapo populiarios tarp policininkų, sargybinių, kariškių ir kitų uniformuotų tarnybų. Vėliau crossfit pateko į fitneso klubus, ir taip pat sudomino visus, kas svajojo apie puikią fizinę ir psichinę sveikatą, greitį, ir pasitikėjimą savimi. Tad crossfit treniruotės pasirinkimas ir programos sudarymas turi būti sąmoningu ir atsakingu sprendimu.

Tai ne smulkmena

Šių pratimų intensyvumas ir būdas tai didelis iššūkis organizmui. Sportiški žmonės, turintys didelį entuziazmą ir pakankamai gerą fizinę būklę tikrai susidoros. Tačiau jeigu ilgą laiką nesportavai, turi sveikatos problemų, pasireiškia organizmo silpnumo požymiai arba užsiimi nuolat kita sporto šaka, tai crossfit treniruotė gali būti per daug apsunkinanti. Nesunku tokioje treniruotėje gauti fizinę perkrovą, ar persitreniravimą, todėl prieš pradedant nuotykį su tokio intensyvumo sporto šaka, verta pasikonsultuoti su gydytoju ir pasitikrinti ar mūsų sveikata leidžia užsiimti tokiu sportu.

Nepamiršk apie įrangą

Crossfit treniruotė vyksta pagrinde grupėse, specialiai įrengtose tam salėse arba fitneso klubuose.  Ir nors neturi rūpintis specialiais priedais arba brangia įranga, tačiau speciali apranga ir avalynė yra tikra būtinybe! Jeigu tik pradedi treniruotis, pasirūpink itin gera crossfit avalyne, kuri padės išlaikyti stabilumą bėgimo metu ir kilnojant sunkius svorius. Tokie batai turi iš tiesų sunkią užduotį. Nes turi būti labai universalūs.

Iš visų pusių

Universalumas, tai geriausias crossfit treniruotės apibūdinimas. Tai susiję ne tik su naudojamomis skirtingomis sporto šakomis, tačiau ir su jos poveikių visam organizmui. Tai yra didžiausias treniruočių privalumas, ypač todėl, kad per pusvalandį gali atlikti tikrai efektyvią treniruotę, kuri visapusiškai veikia visą organizmą, suteikdama jam jėgų, energijos, puikias kūno formas ir psichinę sveikatą. Crossfit‘eriai teigia, jog jų sportas veikia kaip geriausia pasaulyje terapija! Galbūt verta ji išbandyti ši pavasarį?

Related posts

Leave a Comment